Helg igen!

Ja då var det helg igen, otroligt vad veckorna går fort!
Helt barnledig och nästintill apatisk! Nä, men det blir tomt och jag blir rastlös.
Helgerna utan barnen har en förmåga att bli lite långtråkiga. Saknar vuxensällskap här där jag bor och det är inte speciellt roligt att hitta på nåt att göra själv liksom.
Verkar vara svårt att skaffa nya kompisar i mogen ålder och speciellt när man är singel!

Roar mig ikväll med att göra egen pizza, de blir bäst tycker jag.
Hemgjord pizzadeg som står och jäser, sen kavla ut och på med krossade tomater alt tomatpuré.
På med en god riven ost och sen köttfärs, lite salami, lök och färsk tomat, in i ugnen och sen får man vänta en stund.
Vips är den klar och det är bara att äta. Det blir ett glas rött till förstås :)

Bilden kommer strax..............

Nä det blev ingen bild för pizzan blev en aning för välgräddad, men god ändå, men inte så "vacker".

Kanonväder har vi fortfarande, solen lyser från en klarblå himmel och klockan är 19:08.
Veckan har varit kanonhärlig, temperatur kring 23° hela dagarna, men nu börjar det bli lite svalare, "bara" 18° dag. Det verkar bli lite svalare i helgen, kanske mer normal temperatur för årstiden alltså, omkring 15° och det blir nog bra det med.
Ha de gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0