Blogga??

Vet inte riktigt vad jag ska göra med den här bloggen??
Vad ska den handla om egentligen?

Ska jag lägga ut alla "nya" eller nygamla recept jag använder kanske?

Får väl börja där och se hur det utvecklas!

Pollykakan är en riktig sliskbomb, men makalöst god med både klet och kladd i.

175 g mörk choklad, vanlig mörk blockchoklad går bra, men visst den blir väl ändå "chokladigare" med en 70% variant
175 g smör/margarin
2 dl strösocker
3 ägg
½ dl mjöl
2 tsk kaffe
1 påse Polly

Smält smöret, bryt ner chokladen i smöret och rör tills det löst sig.
Vispa ägg och socker poröst. Häll ned chokladblandingen i äggsmeten.
Tillsätt mjöl och kaffe.
Smörj och ströa en form med löstagbar kant.
Häll i smeten.
Strö på Polly och tryck ned dem i smeten.

Grädda i 175° i nedre delen av ugnen i ca 25 min (den ska vara lös när man tar ut den).
Låt gärna kakan stå till nästa dag.

Servera med grädde!


På fredag har vi fredagsfika på jobbet och det är min tur att ta med "valfri överraskning"!!
Har faktiskt ett nytt recept jag tänkt prova, vi får se hur det smakar.

Godnatt för i dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0