Strössel och annat

Jag har hittat en jätterolig sida! Hurdå? Via facebook förstås.

http://www.strosselannat.se/

Där har jag nu shoppat loss på mönstrade muffinsformar, spritspåsar, sockerdekorationer och lite annat smått och gott.
Jag har tänkt börja hösten åt att utveckla mina muffins, kanske kan det bli nåt mer av det i framtiden.
Börjar eventuellt med att ta tillvara bären som börjar mogna ute i skogen. Bara det svalnar lite någon dag så blir det nog en tur i skogen efter lite blåbär och hallon (om nu inte kineserna plockat upp allt som finns).

Visst det är bra att de kommer hit och plockar våra bär som annars aldrig tas till vara, men varje år är det samma problem, är det inte thailändare som blir lurade att tjäna guld och gröna skogar så är det kineser. Tycker lite synd om dem som faktiskt reser VÄLDIGT långt och sen hamnar i en sovsal i en gamal skola någonstans i obygden bara för att inse att de blivit lurade?!?!
Varje år säger politikerna (eller vem det nu är som säger det) att nu måste lagen ändras bl a bl a.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0