Nu händer det saker

10:e juni och det är ca 12 grader, halvmulet och nästan storm.....inte riktigt, men det blåser rejält vilket innebär att det känns kallt. Full mundering med långkalsonger, flera lager tröjor och mössa på och sen drog vi igång. Slutade tidigare i dag och jag och dottern åkte ut och började måla det svarta.
I och med att det blåste så kallt så ville inte färgen samarbeta riktigt, den blev seg och trögmålad och till råga på allt så blåste det omkring skräp och fastnade på väggarna. Min förhoppning är att det går att försiktigt borsta bort, håller tummarna för det. 
Jag måste säga att det blir riktigt fint, precis som jag tänkte! 
2 väggar hann vi klart och det tog 5,5 timme, det lär nog kännas i axlarna i morgon. 
Nu hoppas jag att vädret blir lite bättre, att det blir varmare och slutar blåsa så vi kan fortsätta målningen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0